Als ondernemer (en directeur) ken je jouw eigen bedrijf en product door en door. Je hebt het bedrijf immers zelf gebouwd en stuurt het dagelijks aan. Hier hoeft dus niemand je wat over te vertellen.

Maar daaromheen wordt je regelmatig geconfronteerd met vragen die veel met de organisatie van de onderneming van doen hebben. Ik denk dat het tijd wordt om uit te breiden maar wat is de beste manier, ik wil personeel aannemen maar hoe en wat zal ik dat doen, kan mijn winstgevendheid omhoog, wat kan social media doen om mijn product te versterken.

Daarbij is het überhaupt lastig continue de juiste keuzes te maken, die wel essentieel zijn om succesvol te koersen.

Wij, als ondernemers, snappen hoe fijn het is om hierover met iemand van gedachte te kunnen wisselen. Niet omdat wij het altijd beter weten. Maar wel omdat twee meer zien dan één. En een buitenstaander met een frisse blik naar de materie kan kijken.

 


Scan
Om een onderneming te laten groeien, is het van belang om te weten waar die onderneming voor staat. Wij hebben een instrument ontwikkeld om de onderneming op hoofdlijnen in kaart te krijgen. En op basis hiervan een eerste grove schets te kunnen maken voor de te varen koers. Waar kijken we naar:

  • Wie ben je als ondernemer
  • Wat is je product
  • Wie zijn je klanten, je doelgroep
  • Wat is je propositie en wie en wat past daarbij

Dit instrument zetten we in als basis voor onze trajecten, maar kan ook los afgenomen worden. In dat laatste geval, heeft u na twee sessies in kaart welke stappen u dient te zetten met bijbehorend actieplan.

14 + 5 =